7 клас

Матеріали додаються, тому гортайте сторінку!!!!!

Нагадую, що виконані завдання можна надсилати або на пошту lisschool18@ukr.net, або на Вайбер 0957903709

_______________________________________

Добрий день, шановний сьомий клас!

Розміщую на блозі презентації про дієслово, щоб ви ще раз повторили відомості про дуже потрібну частину мови. 

Бажаю успіхів!

02.10.2023р.  

Прогорніть сторінку нижче, і ви прочитаєте віршик про дієслово та переглянете відео.


Вірш про дієслово 
Дієслово — слово діє: 
Ходить, робить, носить, сіє, 
Слово плаче і радіє, Усміхається і мріє. 
 Дієслово — слово діє: 
Вірить, любить і жаліє, 
Не злословить, не лукавить, 
Серця ближнього не ранить. 
Дієслово — слово діє: 
Народилось і зоріє, 
Розвивається і квітне, 
Слово любе, слово рідне!



_____________________________________________________________________________

04.10.2023р.

Добрий день, шановний 7 клас!

Прошу вас ще раз предивитися відео про види дієслів та виконати вправу №70 з вашого підручника!

1. Доконаний та недоконаний вид дієслів




____________________________________________________________________________

2. Форми дієслова
09.10.2023р. 
Шановний сьомий клас, опрацюйте, будь ласка, тему про форми дієслова! Ви побачите дві презентації, ще раз передивіться їх! 

________________________________________________________________________________
3. Часи дієслів
Теперішній час
12.10.2023р.






_________________________________________________________________________________
Минулий час

________________________________________________________________________________
30.10.2023р.
Майбутній час дієслова
___________________________________________________________________________________

08.11.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!
Опрацюйте тему "Способи дієслів. Дійсний та умовний спосіб". Нехай цей матеріал допоможе вам засвоїти нову тему! Бажаю успіхів!!!


Домашнє завдання: параграф 13-вчити правила, опрацювати таблиці. Вправа 124 (виписати дієслова умовного способу)
_______________________________________________________
09.11.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!
Із задоволенням розміщую відео про наказовий спосіб дієслів! 






___________________________________________________________________________________
Добрий день, шановний 7 клас! Опрацюйте ще раз тему "Дієвідмінювання дієслів"




_____________________________________________________________________________

22.11.2023р. 
Добрий день, шановний 7 клас!
Опрацюйте тему "НЕ з дієсловами" та виконайте Д/З: 
§ 6. НАПИСАННЯ НЕ З ДІЄСЛОВАМИ (опрацювати правила та передивитися ще раз відео про написання НЕ з дієсловами); ВПР. №60:
І. Запишіть дієслова у дві колонки залежно від написання з не: 
1) разом; 2) окремо. Обґрунтуйте написання. 
He/прийти, не/навидіти, не/дістати, не/волити, не/славити (ганьбити), не/славити (не прославляти), не/долюблювати, не/дочути, не/переоцінити, не/хтувати, не/переживати, не/добачити, не/добачати, не/довантажувати. 
ДЯКУЮ!!!


______________________________________________________

27.11.2023р. 
Добрий день, шановний 7 клас!
Опрацюйте тему "-ТЬСЯ, -ШСЯ в дієсловах" та виконайте Д/З: 
Стор. 34 (опрацювати правила та передивитися ще раз відео); ВПР. №90:І. Спишіть, вставляючи замість крапок, де це потрібно, знак м’якшення. Підкресліть і обґрунтуйте орфограми. 
Розбігаєш..ся, насміхаєш..ся, плещет..ся, усміхаєтеся, відштовхуєш.. ся, стелит..ся, розганяєш..ся, валит..ся, граєш..ся, хвалит..ся, розгойдуєш..ся, чіпляєт..ся, набираєтеся, дивуєш..ся.



_______________________________________________________

04.12.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!
Наступного уроку в нас контрольна робота. Передивіться попередні відео та презентації.
 Готуємося до контрольної роботи.  Виконайте тестові завдання на стор. 59-60 (5 тестових завдань)

_______________________________________________________
07.12.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

Пропоную вам попрацювати над відгуком 
до книги обо до фільму
Відгук - це і є обмін враженнями про книгу, вираз свого ставлення до створених автором образів. Відгук можна написати у вигляді листа, статті в газету, щоденникових записів, есе. Відгук завжди передбачає слухачів, співрозмовників. Це можуть бути друзі, вчитель, бібліотекар, широка аудиторія. Від того, до кого ви звертаєтеся, залежить і його форма, і зміст.


__________________________________________________________________________________

11.12.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

Ми поговоримо про особливу форму дієслова –

ДІЄПРИКМЕТНИК, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль.

Щоб надати книжці ознаку прочитаної, спочатку її потрібно прочитати, тобто виконати дію.

Таким чином дієприкметники поєднують у собі ознаки ДІЄСЛОВА та ПРИКМЕТНИКА.

Після опрацювання відео виконайте вправу 174 (прочитати вірш та виписати ОДИН дієприкметник)




___________________________________________________________________________________

13.12.2023р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!



Домашня робота: 
Із вправи 213 виписати дієприкметники та визначити, які вони - активні чи пасивні
Відлитий - 
Встановлений - 
Розвіяний - 
Осипаний - 
_______________________________________________________

18.12.2023р. 
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! Пропоную вам виконати самостійну роботу

Самостійна робота з теми «Дієприкметник»

1. Від поданих слів утворіть активні дієприкметники теперішнього часу

Думають, керують, стоять, роблять, тримають, гуляють, квітнуть, зітхають.

_

2. Утворіть від поданих слів пасивні дієприкметники, виділіть суфікси.

Привести_________________ затримати______________

Прополоти________________замкнути_______________

Виконати_________________розбити_________________

Молоти__________________кинути__________________

Мочити__________________стримати________________

3. Виписати з речень дієприкметники, визначити, які вони – активні чи пасивні

1.Зруйновані часом памятки слід зберігати в такому вигляді у якому вони дійшли до нас. 

2. Вода затягнута тремкими скалками льоду була схожа на застигле блакитне шумовиння. 

3.   3.Слід звіра кимось зламана гілка чи зімята трава попіл на місці недавнього вогнища стають

добре зрозумілими знаками. 

4. Вийди коханая працею зморена хоч на хвилиночку в гай. 

5. Вдумливо розважливий він був безмежно добрий до тих кого любив кому вірив.


______________________________________________________________________________________


10.01.2024р. 

Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Вітаю вас з початком ІІ семестру і сподіваюся, 

що наші зустрічі 

на уроках будуть такими ж цікавими, 

насиченими та корисними!

 Прошу опрацювати тему "Дієприкметниковий зворот" та з'ясувати, що таке дієприкметниковий зворот, та особливості його виділення в усному мовленні й на письмі.
Не забудьте виконати вправу 188 (стор. 68).


_______________________________________________________
22.01.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 
Пропоную вам ще раз передивитися відео про -Н- та -НН- у дієприкметниках та виконати наступне Д/З: стор. 84 (впр. 241. Спишіть, ставлячи замість крапок нн або н. Підкресліть та обґрунтуйте орфограму «Н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження»).



_______________________________________________________

24.01.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 
Розглянемо тему "Дієприслівник - особлива форма дієслова"
Використовуйте дієприслівник для створення захопливих оповідей та описів у своїх творчих роботах!!!

Д/З: Прочитати текст та виписати дієприслівники
КАШТАН 
Весною він цвів білим цвітом, піднявши до сонця свої свічки. Улітку листя на гіллі, передчасно пожовкнувши, скручувалося й поволі осипалося, встеляючи іржавим килимом тротуари. 
Каштан стояв обпалений сонцем, затиснувши в своїх кулачках зеленаво-жовті їжачки, їх залишилося небагато. Теплі вересневі дощі ніби повернули каштанові загублену молодість. Коріння, набравшись вологи з глибини землі, погнало соки стовбуром до кожної гілочки, до кожної бруньки (За І. Цюпою). 




Нагадую, що виконані завдання можна надсилати або на пошту lisschool18@ukr.net, або на Вайбер 0957903709


_______________________________________________________
29.01.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 
ТЕМА: Доконаний та недоконаний вид дієприслівників
Д/З: § ЗО. ДІЄПРИСЛІВНИКИ ДОКОНАНОГО ТА НЕДОКОНАНОГО ВИДУ 
Про дієприслівники, які означають незавершену дію і які означають завершену дію, а також про особливості т ворення ц их слів.
ВПР. 305  І. Запишіть послідовно дієприслівники у дві колонки: 
1) доконаного виду; 2) недоконаного виду. 
 Купивши, оздоблюючи, здобуваючи, ознайомившись, здолавши, командуючи, домовившись, працюючи, добігаючи, принісши, творячи, розірвавши, увійшовши, розрісшись, задумуючись, змішавши, одягаючись, думаючи, купивши, стиснувши, віддавши, ошукуючи, зачиняючись, злетівши, сівши. 
КЛЮЧ. Підкресліть у кожному слові другу букву. Якщо ви правильно виконали завдання, то з підкреслених букв прочитаєте прислів’я про здоров’я.

_____________________________________________________
05.02.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 
Сьогодні пропоную вам написати  розповідь про вашу улюблену справу, які відчуття у вас виникають, коли ви щось створили самі


_________________________________________________________________________________

12.02.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Передивіться ще раз відео про ДІЄПРИСЛІВНИК та виконайте вправу 323: САМООЦІНКА. Продовжте письмово фрази.   1. Під час вивчення теми «Дієприслівник» я дізнався (дізналася) багато нового. Наприклад, як... 2. Найлегшим під час опрацювання матеріалу для мене було... 3. Свої знання з теми я б оцінив (оцінила) на...

___________________________________________________________________________________

15.02.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Уявіть, що прислівник - це маленький магічний герой, який живе у наших реченнях та додає їм чарівність та красу. Кожен прислівник має  власну суперсилу, яка допомагає нам краще розуміти дії, які відбуваються навколо нас.

Наприклад, ось "швидко" - це прислівник, який дарує нашим діям швидкість, як насправді герой у казці, який має швидкість блискавки. Коли ви говорите "біжи швидко", прислівник "швидко" допомагає уявити собі цю швидкість.

Або "голосно" - це прислівник, який має магічну здатність зробити наші слова гучними, як грім. Коли ми кажемо "співай голосно", прислівник "голосно" допомагає нам почути музику так, ніби вона виграє прямо поруч.

Тож, кожен прислівник - це невеликий маг, який приходить до нас, щоб допомогти нам розмовляти красиво та виразно. Коли ми вміємо використовувати їх правильно, наші речення стають чарівними та неповторними, а мовлення - справжнім мистецтвом!
Домашня робота: до даної картинки дібрати прислівники, які відповідають на питання ЯК?
Наприклад: (як?) казково


___________________________________________________________________________________
19.02.2024р.
Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 
У країні Мовосвітії живуть розряди прислівників. Кожен з них має свої унікальні властивості та способи, якими вони допомагають героям цієї країни.
Д/З:§ 32. ПРИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ, впр. 328:  
Спишіть речення, вставляючи замість питань прислівники з довідки. Над кожним прислівником надпишіть скорочено його розряд за значенням. 
1. Повій, вітре, (коли?) (С. Руданський). 2. А ті громи облягали небо все (якою мірою?) (Іван Багряний). 3. Велике дерево (як?) росте (Нар. творчість). 4. Олесь (чому?) ніяково посміхнувся (Гр. Тютюнник). 5. Я сказав це (з якою метою?), щоб звернути на себе увагу (М. Стельмах). 
6. Синіла (де?) далечінь (Олесь Гончар). 
ДОВІДКА. Згарячу, опівночі, навмисне, дужче, навкруги, поволі.


Розряд за значенням

Запитання, на які відповідають прислівники

Приклади

Прислівники способу дії

Як? яким способом? подібно чому?

подібно кому?

Красиво, високо, тихо, так, по-нашому, по-дитячому, спросоння

Прислівники міри і ступеня дії

Скільки? в якій мірі? як багато? наскільки?

Надто поспішав, надзвичайно швидко, недостатньо активний, дуже високий

Прислівники часу

Коли? відколи? доки? з якого часу? по який час?

Завтра, тепер, учора, ранком, щохвилини, з давніх-давен, завжди

Прислівники місця

Де? куди? звідки? в якому напрямку?

Навколо, тут, скрізь, усюди, лісом, праворуч, згори, здалека, униз

Прислівники причини

Чому? чого? через що? з якої причини? від чого?

Згарячу, зосліпу, зопалу, спросоння, мимоволі

Прислівники мети

Для чого? навіщо? з якою метою?

Наперекір, навмисно, на радість, на зло

_______________________________________________________________________

26.02.2024р.

Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Ще не так давно в країні Мовляндії відбувався чарівний фестиваль, де конкурували різні прислівники за звання "Найкращий у Ступенях". У цій казковій країні жили прислівники різних ступенів порівняння: Позитивний, Порівняльний та Суперський. Кожен з них мав свої унікальні властивості та особливості.

Почнемо з Позитивного прислівника. Він завжди допомагав в описі подій та дій, які відбуваються. Наприклад, "швидко", "гарно", "цікаво". Він був першим у багатьох реченнях, щоб розповісти про пригоди та події.

Далі був Порівняльний прислівник. Він допомагав нам порівнювати речі та дії. Наприклад, "швидше", "довше", "більше". Він завжди хотів бути кращим, ніж інші прислівники, і часто брав участь у різних змаганнях та змагався за перше місце.

Найцікавішим був Суперський прислівник. Він завжди був найкращим, найшвидшим, найкраще з усіх. Його слова зачаровували, робили речення цікавішими та яскравішими. Наприклад, "найшвидше", "найдорожче", "найкраще".

Таким чином, у Мовляндії ступені порівняння прислівників - це справжні герої, які допомагають нам розповідати казки та пригоди 

Д/З: УВАЖНО ПЕРЕДИВИТИСЯ ВІДЕО, ЩО НИЖЧЕ; перейти за посиланням, виконати завдання та надіслати мені скрін виконаного завдання:  https://wordwall.net/uk/resource/52943842/%D1%81%D1%82%D1%83%D0%BF%D0%B5%D0%BD%D1%96-%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D1%8F%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2 




_________________________________________________________________________________

06.03.2024р.

Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Пропоную розглянути тему про написання -Н- та -НН- у                                            прислівниках та виконати вправу за посиланням 

https://learningapps.org/6757404 




__________________________________________________________________________________

11.03.2024р.

        Добрий день, шановні семикласники та семикласниці! 

Пропоную розглянути тему про написання НЕ та НІ  у                                            прислівниках та виконати вправу за посиланням:  

https://wordwall.net/uk/resource/52837078/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d0%bd%d0%b5-%d1%82%d0%b0-%d0%bd%d1%96-%d0%b7-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b2%d0%bd%d0%b8%d0%ba%d0%b0%d0%bc%d0%b8

Уявіть "не" та "ні" як героїв та злодіїв в історіях. Наприклад, "не" завжди прагне до добра та використовується, коли ми хочемо заперечити щось, а "ні" може бути розглянуто як злодій, який вторгається у нашу мову, коли ми відмовляємося від чогось.



___________________________________________________________________________________

18.03.2024р.

        Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

 Ми відправляємося в захоплюючу подорож у Світ Прислівників, де ви дізнаєтеся про важливого помічника - Дефіса. ДЕФІС - маленький та химерний персонаж, який допомагає прислівникам з'єднуватися з іншими словами. ДЕФІС - це магічний символ, який використовується для об'єднання прислівників з іншими словами.

Д/З: виконати вправу 397. Виписати прислівники, які пишуться ЧЕРЕЗ ДЕФІС 1. Високо/превисоко, від/учора, часто/густо, що/весни, на/швидку, з/рідка, в/четверо, в/нічию, з/на/двору, десь/то, пліч/о/пліч, де/не/де, видимо/ невидимо, хтозна/коли, з/вечора, по/нашому, по/іншому, з діда/прадіда, де/коли, що/миті, по/козацькому, аби/коли, врешті/решт, більш/менш, без кінця/краю, з давніх/ давен. 2. На/скрізь, за/видна, зроду/віку, з/вечора, з/на/двору, в/до/світа, повсяк/час, по/новому, геть/чисто, по/своєму, у/четверо, на/багато, на/весні, рано/вранці, на/половину, з/ранку, на/верх, у/середині.




__________________________________________________________________________________

08.04.2024р.
Одне з найбільш захоплюючих завдань — опис зовнішності людини. Намагаючись передати всю унікальність та особливості, важливо застосувати креативність та уяву.
Опишіть зовнішність людини так, щоб можна було уявити цю людину з її рисами обличчя, характером тощо. Бажаю успіху!
 

_______________________________________________________________________________
10.04.2024р.

        Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

Прошу передивитися відео про написання прислівникіів та виконати вправу 396, у якій треба доповнити прислівники та повторити написання: 

Пліч-о-..., зроду-..., врешті-..., без кінця-..., будь-що-..., коли-не-..., часто-..., врядй-..., з давніх-..., не сьогодні-..., з усіх..., десь-..., повік-..., з діда-... .


_______________________________________________________
22.04.2024р.
24.04.2024р.

        Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

Прийменник - це невід'ємна частина української мови, яка допомагає нам точно виражати відносини між словами в реченні. Він є важливим інструментом для створення зв'язності та ясності нашого мовлення. Ретельне вивчення природи та використання прийменників дозволяє нам досягти більшої точності та виразності в нашій комунікації.

Майстерне володіння прийменниками робить наше мовлення більш образним, виразним та естетично привабливим.


_______________________________________________________

29.04.2024р.

        Добрий день, шановні семикласники та семикласниці!

Ми знову завітаємо в гості до ПРИЙМЕННИКІВ та дізнаємося, чому їх можуть називати похідними або непохіднимим
https://wordwall.net/uk/resource/13719573/%D0%BF%D0%BE%D1%85%D1%96%D0%B4%D0%BD%D1%96-%D0%B9-%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D0%BE%D1%85%D1%96%D0%B4%D0%BD%D1%96-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B9%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8 (посилання на домашню роботу)





1 коментар: