9 клас (українська мова)

МАТЕРІАЛИ ДОДАЮТЬСЯ!!! ГОРТАЙТЕ СТОРІНКУ!!!

________________________________________________

ДОБРИЙ ДЕНЬ, ШАНОВНІ ДЕВ'ЯТИКЛАСНИКИ ТА ДЕВ'ЯТИКЛАСНИЦІ!!!

Прошу ще раз опрацювати тему про пряму мову та розділові знаки при прямій мові!



________________________________________________________________________________

25.09.2023р.

 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці!
На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з темою "Непряма мова як засіб передачі чужого мовлення"
Прошу ще раз передивитися презентацію до уроку та виконати домашню роботу: ПАРАГРАФ 5 (опрацювати правила), впр. 51 (записати перші два речення)



___________________________________________________________________________________

05.10.2023р.
Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці!
На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з темою "Цитата як засіб передачі чужого мовлення"
Прошу ще раз передивитися презентацію з даної теми та опрацювати параграф №6 і виконати вправу 57 (виписати речення з цитатами). Бажаю успіхів!




___________________________________________________________________________________
09.10.2023р.
Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці!
Ще раз прошу передивитися матеріал про діалог та розділові знаки при діалозі! Також ця презентація допоможе підготуватися до контрольної роботи, яка відбудеться 16.10.2023р.





________________________________________________________________________________

30.10.2023р.
Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці!
 Пропоную вам передивитися відео та презентацію з теми "Складне речення". Не забудьте виконати вправу №83 на сторінці 50 (прочитати пізнавальний текст та виписати 1-2 складних речення). Бажаю успіху та натхнення!


________________________________________________________________________________
Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці!
 Пропоную вам передивитися відео та презентацію з теми "Складносурядне речення"




_______________________________________________________
13.11.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вашій увазі тему "Розділові знаки в складносурядному реченні". Також не забудьте виконати вправу 126 (стор. 65). Бажаю успіхів!


_______________________________________________________
20.11.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную ще раз передивитися відео до теми "Складнопідрядне речення" та виконати наступне домашнє завдання: § 14. СКЛАДНОПІДРЯДНЕ РЕЧЕННЯ ТА ЙОГО ОЗНАКИ (ще раз для себе передивитися параграф та виконати вправу 147 (списати речення та скласти схеми до речень). Наприклад: Музика може змінити світ, оскільки вона здатна змінити людей. [ ], (оскільки).


_________________________________________________
22.11.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную ще раз передивитися відео до теми "Складнопідрядне речення з підрядними означальними", зрозуміти, чому саме так названо підрядну частину та виконати наступне домашнє завдання: § 16 (повторити правила), впр. 174 (записати три речення, поставити розділові знаки та накреслити схеми з питаннями). Наприклад: 
Над містом стояло розпечене сонце, яке швидко доїдало рештки туману. 
Яке?
[ ], (яке)



_________________________________________________________________________________

30.11.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную ще раз передивитися відео до теми "Складнопідрядне речення з підрядними з'сувальні", зрозуміти, чому саме так названо підрядну частину та виконати наступне домашнє завдання: П. 17 (правила), впр. 186 (записати три речення, поставити розділові знаки, до першого речення скласти схему).

________________________________________

04.12.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Наразі в нас твір на тему 
«Смійся, лютий враже! Та не дуже, бо все гине, - Слава не поляже» .
У своїх роботах бажано розкрити боротьбу українського народу, спрямовану на ліквідацію іноземного панування та національного гноблення, завоювання національної незалежності, патріотизм та героїзм, самовідданість і відвагу українських патріотів, які стали на захист нашої держави проти російської агресії.

При складанні плану потрібно врахувати те, що сам твір композиційно ділиться на кілька значущих частин.

  1. Вступ.
  2. Тут повинно бути формулювання основної тези, яку потім потрібно неодмінно розкрити в основній частині твору. Тут також дуже важливо визначити мету твору і подати характеристика епохи в разі аналізу творчості конкретного письменника.
  3. Основна частина.

     Цей компонент твору найбільший і має на увазі повне і широке відображення задуманої теми. Тут вимагається розкриття і доказ тези, викладеної в першій частині. Частина може містити кілька пунктів і підпунктів, які з них випливають.

  4. Висновок.

    Ця частина передбачає підведення підсумків і за важливістю ні в чому не поступається вступу. Висновок повинен бути короткий і демонструвати вміння узагальнити свої думки, зробити правильний висновок.

__________________________________________________________________________________

07.12.2023р.
 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вам написати відгук про прочитану книгу або улюблений фільм


__________________________________________________________________________________

14.12.2023р.

 Добрий день, шановні  дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вам написати твір.

Написання есе (твору) «Що робить мене щасливим (щасливою)?» з використанням складнопідрядних речень




___________________________________________________________________________________

18.12.2023р.

 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вам виконати контрольну роботу з теми "Складнопідрядні речення".

Контрольна робота

1. Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки.

1)    Немає бджоли котра б двічі вкусила.

2)     Кіт що багато нявкає не ловить миші.

3)     Чимало є ослів котрі не носять мішків.

4)     Бідний заєць що пасеться з вовком.

5)    Добрі зуби що кисіль їдять.

6)     Камінь що його залізо не зрушить коріння дерева порушить.

2. З кожної пари простих речень утворити складнопідрядні з підрядними означальними, використовуючи сполучні слова де, що, який та інші.

1) Усі чарувалися пізньою осінню. Вона була на диво сонячна і тепла.

2) Кожен любить якусь місцину. Там він був щасливий.

3) Найбільшу радість приносить праця. Вона сповнює людину наснагою і відчуттям власних сил.

3. До поданих головних частин дібрати підрядні з'ясувальні. У головних частинах підкреслити слова, до яких відносяться підрядні речення.

Ми пишаємося, …

Не можна миритись із тим, …

У творах фольклору наголошується на тому, …

 

4. Накреслити схеми, з'ясувати вид кожного речення.

1) Не даром ходить слава, що майстра боїться справа.

2) Не даром говориться, що діло майстра боїться.

3) Де щедра добрість, де підступне зло, життя навчило нас розпізнавати.

4) Бувають дні, що пахнуть чебрецем, настояні люби-мене-травою.

5) І все, що нині я уперше бачу, було до мене, буде й по мені.

__________________________________________________________________________

 

22.01.2024р.

 Добрий день, шановні  дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вам ще раз передивитися відео про складнопідрядні обставинні місця та часу. 
Бажаю, щоб перегляд цих відео був легким та зрозумілим! 
Д/З: П 18, впр. 197 (списати 3 речення, поставити розділові знаки та накреслити схеми). Чекаю виконаних завдань!




______________________________________________________

29.01.2024р.

 Добрий день, шановні дев'ятикласники та дев'ятикласниці! 
Пропоную вам ще раз передивитися відео про складнопідрядні обставинні та виконати вправу 197 (списати 3 речення, поставити розділові знаки та накреслити схеми) 
1. Там де є українці там завжди мистецтво (Ю. Липа). 2. Де літо маки стеле килимами дитя в городі ходить коло мами (Л. Костенко). 3. Може, там де зоря мрій зірву досхочу 
(Г. Овсієнко).



_______________________________________________________________________________

05.02.2024р.

Добрий день, шановні 

дев'ятикласники та

 дев'ятикласниці! 

Сьогодні пропоную вам написати розповідь про вашу улюблену справу, які відчуття у вас виникають, коли ви щось створили самі

 


_________________________________________________________________________________
19.02.2024р.
Добрий день, шановні 
дев'ятикласники та
дев'ятикласниці! 
Д/З: § 25. БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ ТА ЙОГО ОЗНАКИ 
Про те, як поєднані між собою частини безсполучникового речення, про смислові відношення між цими частинами, а також про інтонацію
ВПР. 287 (прочитати текст та виписати безсполучникове складне речення). Бажаю успіху!



_________________________________________________________________________________


Добрий день, шановні 
дев'ятикласники та
дев'ятикласниці! 
Розділові знаки - це маестро безсполучникового речення. Вони вказують, коли зупинитися, коли прискорити, а коли звернути увагу на важливі моменти.
Шановні, передивіться ще раз відео про розділові знаки в безсполучниковому реченні та виконайте контрольну роботу за посиланням: https://wordwall.net/uk/resource/30421352/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%96-%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D0%B8-%D0%B2-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D1%81%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%96





___________________________________________________________________________________
11.03.2024р.
Добрий день, шановні 
дев'ятикласники та
дев'ятикласниці! 
Речення з різними типами зв'язку

Багата на виражальні засоби, добре розвинута українська мова має велику кількість найрізноманітніших синтаксичних утворень, здатних оформити з великою повнотою й точністю найскладніші думки й почуття людей. Важливу роль у системі синтаксису української мови відведено різним типам речень, які служать досконалим засобом формування, вираження й повідомлення думок. Для створення висловлювань люди використовують прості й складні речення. Складні речення, на відміну від простих, несуть більше інформації. То ж ми вміло повинні користуватися ними, правильно ставити розділові знаки. Свої думки й почуття ми передаємо за допомогою різних засобів, один з них – використання речень з  різними видами зв’язку. 


__________________________________________________________________________
04.04.2024р.
Добрий день, шановні 
дев'ятикласники та
дев'ятикласниці! 
Речення з різними типами зв'язку. 
Розділові знаки
  1. Вивчення різних видів зв'язку допомагає нам розширити свій словниковий запас, вивчити нові слова та вирази, що поліпшує наше мовлення та писемні навички.

  2. Знання різних видів зв'язку допомагає нам краще розуміти текст. Вивчення цієї теми допомагає нам уміло складати складні речення, використовуючи різні види зв'язку для передачі різноманітних думок та ідей.

  3. Д/З: впр. 377 (робота над першим реченням: списати речення, поставити розділові знаки та визначати типи зв'язку)1. Узагалі Котигорошко був проти того щоб лазити по чужих садках але по-перше сливи були дуже солодкі а по-друге у Вітьки Горобця

    бракувало грошей на шоколад (В. Чемерис).


__________________________________________________________________________________
08.04.2024р.
Одне з найбільш захоплюючих завдань — опис зовнішності людини. Намагаючись передати всю унікальність та особливості, важливо застосувати креативність та уяву.
Опишіть зовнішність людини так, щоб можна було уявити цю людину з її рисами обличчя, характером тощо. Бажаю успіху!


_______________________________________________________________________________
18.04.2024
Добрий день, шановні 
дев'ятикласники та
дев'ятикласниці! 
Пропоную вам ознайомитися з поняттям "текст".
Текст може бути не лише звичайними літерами та словами, але й магічним інструментом, який допомагає нам розуміти світ навколо та знаходити вихід з складних ситуацій.

https://wordwall.net/uk/resource/55913584/%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/%d0%b4%d0%be%d1%81%d0%bb%d1%96%d0%b4%d0%b6%d1%83%d1%8e-%d1%82%d0%b5%d0%ba%d1%81%d1%82 (це посилання на д/з)



Немає коментарів:

Дописати коментар